Forum www.wowpolandteam.fora.pl Strona Główna www.wowpolandteam.fora.pl
World of Warcraft
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warlock

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.wowpolandteam.fora.pl Strona Główna -> Porady klasowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlackDylan
Nowy Użytkownik



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:58, 22 Mar 2008    Temat postu: Warlock

Wszyscy co maja coś do powiedzenia na temat tej postaci prosze o wypowiedzi:
jakie talenty profesje itd
wszystko wszystko xDD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xartous
Administrator



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica/Warszawa/Howald

PostWysłany: Sob 13:38, 12 Kwi 2008    Temat postu: Warlock

Warlock, jak wiadomo, to mag, ktory za bardzo wglebil sie w tajniki czarnej magii. Tyle mowi definicja Smile Warlock jest wyraznie skierowany na DPS,
lecz w zaleznosci od buildu, DPS moze byc generowany w rozny sposob. Jezeli chodzi o wybor rasy, to po stronie Alliance'u mamy do dyspozycji czlowieka oraz gnoma.
Wybor czlowieka dodaje 10% bonus do zdobywanej repoutacji.
W czasie gry bardziej przydatnym jest jednak rasowa zdolnosc gnoma do ucieczek ze spowolnienia i innych pulapek ograniczajacych jego swobode ruchu (zdolnosc Escape Artist)

Warlock jest klasa walczaca magia, a wiec glownie na odleglosc. Walka w zwarciu nie jest mocna cecha warlocka, szczegolnie, ze moze nosic tylko armor cloth. W walce moze on w niej uzywac kijow, sztyletow oraz jednorecznych mieczy. Z reguly jednak najlepiej bedzie, jezeli warlock nie zostanie zmuszony do walki w ten sposob Smile

W swojej walce warlock nie jest samotny, gdyz zostaje wyposazony w miniony, czyli demony, ktore kolejno zdobywa osiagajac pewne levele i wykonujac questy. Miniony to stwory, ktore przywolujemy (summon) i utrata miniona oznacza tylko, ze bedziemy musieli go przywolac ponownie.
Miniony sa stworami, w ktore warto, a nawet trzeba inwestowac, kupujac nowe podreczniki magii (grimoire) u demon trainerow.

Mamy wiec do dyspozycji nastepujacy arsenal minionow.
* Imp - maly diabelek uroczo skaczacy za warlockiem, a w praktyce bardzo skuteczny pomocnik na niskich lvl. Wlasciwie mozemy go miec od poczatku gry, wykonujac tylko dosc prosty quest.
Imp rzuca kule ognia (Firebolt) zadajaca niezly dmg, dodaje buffa dla wszystkich osob w party (Blood pact - dodajacy punkty staminy). Gdy Imp uczy sie Phase Shift bedzie biegal za nami bedac jednoczesnie niewykrywalny dla mobow, a wiec nie generujac aggro. Imp ujawnia sie dopiero w momencie ataku.

* Voidwalker - niebieski demon, ktorego warlock ma szanse dostac na 10 lvl wykonujac questy. Voidwalker to osobisty tank warlocka, ktory znajdzie zastosowanie wlasciwie na kazdym levelu. Voidwalker nie robi duzo dmg, ale ma zdolnosci, ktore wspomagaja utrzymywanie aggro na sobie (Torment i Suffering).
Niestety nie jest idealny, gdyz warlock ma spory dps i generuje spory threat, moby beda sklonne skierowac czasem swoje aggro przeciw warlockowi. Niemniej jednak voidwalker jest czesto skuteczny w tym, co robi, pozwalajac warlockowi na walke magia.

* Succubus - kobieta demon, ktora dostajemy na wlasnosc na 20 lvlu (za questy) Smile Zdecydowanie nie nadaje sie do tankowania, zadaje obrazenia shadow, jednak inne jej skille sa bardziej interesujace. Najwazniejszymi sa Seduction, ktory sprawia, ze dany mob jest niezdolny do walki przez 15 sekund oraz Soothing Kiss, ktory zdejmuje z niej aggro

* Felhunter - felhunter, czyli nasz "piesek" od lvl 30 za questy Wink Skuteczny w walce przeciw magom i innym casterom, gdyz potrafi zrobic Spell Lock przerywajac rzucanie spellu i wylaczajac czarowanie na kilka sekund. Felhunter pomaga warlockowi na wykrywanie niewidzialnosci (Paranoia) i co jest praktyczne dla calego party - potrafi usunac debuff z czlonka party (a takze buff z wroga) - Devour Magic.

* Infernal - duzy kamienny demon, ktorego dostajemy od lvl 50 za questa. Infernal walczy dla warlocka przez 5 minut, po ktorych warlock musi uzyc spellu Enslave Demon by utrzymac wladze nad Infernalem. W innym przypadku Infernal zwroci sie przeciw swojemu warlockowi Wink
Infernal moze byc sumonowany tylko na zewnatrz budynkow, jaskin, itp. Infernal dobrze tankuje nawet kilka mobow i ma lepszy dmg niz voidwalker. W przeciwienstwie do voidwalkera, infernal nie ma taunta,
nie moze wiec odzyskac raz utraconego aggo.

* Felguard - bardzo dobry i efektownie wygladajacy wojownik, ktorego warlock moze otrzymac do sumonowania, jezeli przyzna co najmniej 41 punktow w talenty Demonology (demo), czyli 40 punktow + 1 punkt na felguarda. Felguard moze byc bardzo dobry do questowania solo. Jest bardzo dobrym tankiem (ma skill Anguish do generowania aggro) i daje spory dmg w walce.

* Doomguard - duzy skrzydlaty demon dostepny jako sumon od 60 lvlu, zaraz po sumonowaniu wymaga uzycia Enslave demon. Najmocniejszy w walce (w zwarciu) minion, ktory zwraca sie przeciw warlockowi, jezeli nie jest zniewolony. Moze wywolac Rain of fire, a takze ogluszyc lub spowolnic wroga (War Stomp oraz Cripple). Moze, podobnie jak felhunter, sciagac debuffy.

Jezeli chodzi o summonowanie minionow, nie wszystko jest calkiem darmowe. Imp jest jedynym minionem, ktorego summon nic nie kosztuje (no moze nieco many).
Voidwalker, Succubus, Felhunter, Felguard zuzywaja jeden kamien tzw. soul shard. Sould shards zdobyc latwo, ale pamietac o ich zdobywaniu juz nie tak latwo Smile
Soul shard powstaje, gdy walczac z mobem uzywamy skilla Drain Soul - jezeli mob zginie podczas channelingu (fioletowy promien) zdobywamy soul sharda. Soul shardy mozemy robic tylko z mobow, ktore generuja dla nas punkty XP (a wiec tylko z lvli wyswietlonych dla nas na zielono, zolto, pomaranczowo lub czerwono).
Infernal z kolei jest przywolywany za pomoca kamienia (Infernal stone), ktory moze byc kupiony od reagent vendorow. Doomguarda sumonuje sie przy uzyciu Demonic Figurine, ktore mozna kupic u reagent vendorow.

Jezeli chodzi o wybor talentow dla warlocka, mamy do wyboru trzy galezie - affliction (affli), demonology (demo) oraz destruction (destro). Wybor jak zwykle zalezy od preferowanego stylu walki, ale przede wszystkim od aktywnosci wykonywanych przez warlocka typu levelowanie solo, instancje i raidy, pvp:

* Affliction - jest to galaz, przy uzyciu ktorej warlock moze rzucac mocne klatwy i zakladac DoT (Damage Over Time) i stawiac inne debuffy np. spowalniajace.
Uzywanie talentow Affliction wymaga cierpliwosci, gdyz wykancza sie wroga powoli skupiajac sie na minimalizowaniu utraty zycia i many warlocka. Nie nalezy liczyc wiec na super wysoki dmg Smile Ale Affliction jest niezastapione do PvP i rownie wazne w instancjach i raidach. Oczywiscie skuteczny rowniez w levelowaniu solo, jednak w tym przypadku walczy sie szybciej spellami destro.

Wazne skille affli: Soul Siphon (zwieksza ilosc zycia wyciaganego z mobow poprzez Drain life), Dark pact (przekazuje warlockowi czesc many z miniona), Siphon life (leczy warlocka o ilosc hp zalezna od zadawanego dmg)

Przykladowy build affli (deep affli):
[link widoczny dla zalogowanych]

* Demonology - galaz skupiajaca sie na tuningowaniu naszego miniona Smile A takze lepszemu wykorzystaniu miniona dla korzysci warlocka.
W zaleznosci od uzywanego miniona, demo moze byc korzystne do levelowania (voidwalker, felguard) lub pomocne w instancjach (Imp, felhunter).

Wazne skille demo: Improved health funnel (zwieksza transfer zycia do miniona), Soul link (20% dmg zadawanego warlockowi jest przekazywane na miniona), Demonic knowledge (zwieksza spell dmg o % sumy staminy i intelektu miniona), summon felguard (jezeli zdecydujemy sie na tego miniona - wymaga min. 40 punktow zainwestowanych w demo)

* Destruction - warlock otrzymuje potezne spelle dajace bardzo duzy dps, niestety galaz ta nie pomaga warlockowi w zmniejszaniu obrazen zadawanych przez wroga, koncentruje sie na zadawaniu duzego dmg przez warlocka. Destro jest bardzo dobre do levelowania solo, niestety duzym dmg czesto sciagamy aggro z miniona. Poza tym sa to spelle zuzywajace sporo many,
a wiec ustawienie talentow w tej galezi nie da nam szczegolnej przewagi na PvP, choc moze pomoc w instancjach, jezeli moby sa skutecznie tankowane.

Wazne skille destro: Improved shadowbolt (zwieksza crita spella shadowbolt o N %), Shadowburn (instant shadowbolt zuzywajacy 1 soul sharda), Ruin (zwieksza crita spelli destro o 100%), Intensity (zmniejsza odpornosc warlocka na przerwanie spellu destro)

Przykladowy build destro:
[link widoczny dla zalogowanych]

Moj aktualny build, ktorym levelowalem do 70tki:
[link widoczny dla zalogowanych] (nie jest to build na PvP, a output dmg mam do ~ 2000)

Ogolnie walka warlockiem zalezy od buildu, ale przykladowo moze wygladac tak:
1. Wyslanie miniona tanka
2. Rzucanie DoTow Corruption, Curse of Agony i Immolate - mozna je wzmacniac przez odpowiednie talenty w affli. Ewentualnie Siphon life, jezeli mamy taki punkt talentow.
3. Rzucanie spelli typu destro np. wpierw rzucamy curse of shadow by zmnieszyc res na shadow dmg, a potem uzywamy shadowbolta, ktory jednakze wyczerpuje mocno mane.
Zastepczo mozna uzywac Curse of elements (dla zmniejszenia res na fire) i potem Incinerate, ktory daje niezly dmg i uzywa mniej many
4. Jezeli minion lub inny tank gubi aggro i mob idzie w strone warlocka to uzywamy death coil, ktore dziala jak 3-sekundowy fear dodatkowo dajacy dmg i oddajacy nieco hp warlockowi
5. Ewentualnie na moba, na ktorego nalozylismy DoTy zamiast spelli destro rzucamy fear i wtedy Drain Life,
potem odnawiamy DoTy i znow fear - szczegolnie, jezeli mamy affli build, bo inaczej powinnismy wczesniej wykonczyc moba spellami destro. Alternatywnie uzywamy Howl of Terror, jezeli jestesmy atakowani przez wiecej mobow i chcemy miec pare cennych sekund np. na uleczenie sie.
6. Warto wyposazyc sie w dobrego wanda, ktory przyjdzie z ratunkiem, gdy mamy malo many lub tez nie chcemy zuzywac many zbyt szybko - wowczas DoTy, minion tankuje, a my zadajemy dmg na odleglosc wandem.
7. Przeciw casterom uzywamy Curse of Tongues, dla wydluzenia czasu rzucania przez nich spelli.
8. Przeciw demonom i elementalom mozna uzyc Banish, jednak mozna zbaniszowac tylko jednego na raz.
9. Przeciw grupie kilku mobow mozna uzyc na lvl 70 Seed of corruption, ktore zadaje 1500-2000 dmg naszemu celowi + pobliskim mobom.

Ogolnie build i sposob walki jest zalezny od preferencji, ale nalezy pamietac, ze duzy dmg nie gwarantuje nam sukcesu.
Stosowanie shadowbolt wydaje sie proste na 1-2 przeciwnikow, jednak moze zabraknac nam mana, dlatego trzeba sie wspierac mniej kosztownymi
spellami by nie wychodzic z kazdej walki z minimalna mana (i co gorsza potencjalnie z minimalnym zyciem)

To tyle na dobry poczatek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xartous
Administrator



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica/Warszawa/Howald

PostWysłany: Śro 16:43, 21 Maj 2008    Temat postu:

Witam,

Chcialbym podzielic sie wrazeniami po zmianie talentow na destro: 0/18/43. Przy statsach +642 dmg bonus i ponad 15% crit strike zadaje do 3300-3400 dmg.

Pozytywne strony? Oprocz niezlego dmg dostajemy potezne narzedzie, jakim jest shadowfury - aoe dajace stuna na kilka sekund + 700-1500 dmg dla wszystkich postaci w zasiegu aoe. Dodatkowo pewien procent shadow dmg, jaki zadajemy przeciwnikowi jest wynagradzany dodatkowym zyciem (% z dmg). Interesujaca opcja jest tez instant shadowburn, ktory zadaje konkretny dmg - powyzej 1000 i kosztuje tylko jednego soulsharda.

Ogolne wrazenia - bdb na instancje, oczywiscie bardzo zalezny od gearu. Niestety zbyt intensywne uzycie sprowadza na nas bardzo duza dawke aggro, co zapewnia healerowi niezapomniane wrazenia. Rozsadne uzycie shadowfury + seed of corruption w sytuacji, gdy tank zebral juz wystarczajaca dawke aggro, moze skutkowac lancuchem efektownych eksplozji szybko wykanczajacych przeciwnika.

Na bg niezbyt polecany, aczkolwiek mozliwosc kombinacji shadowfury z seed of corruption daje ciekawe rezultaty - np. szybki dmg dla grupy hordy np. 15000 dmg w ciagu 3 x czas castowania shadowfury. Shadowfury jest przydatne np. do skutecznego zatrzymania grupy wykradajacej flage Smile Niestety wciaz soul link / siphon life daje lepsze rezultaty - szczegolnie przy odpowiednio wysokim resilience...A soul link przydaje sie rowniez na instancjach, jezeli uzywamy miniona z duza porcja health (voidwalker lub felguard)

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.wowpolandteam.fora.pl Strona Główna -> Porady klasowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin